tajemník Městského úřadu Nový Jičín vyhlašuje v souladu s ustanovením § 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů, výběrové řízení na obsazení pracovního místa
referent(ka) sociálních věcí – poradce pro bydlení
Obsah práce: poskytování poradenství a pomoci při vyhledávání, dosažení a udržení vyhovujícího bydlení, provádění zápisů do evidence bytů včetně posouzení způsobilosti těchto bytů, rozhodování o (ne)zapsání bytu do evidence, realizace místních šetření k zajištění potřebných skutečností k bytům, jež mají být zapsány do evidence, aktualizace evidence bytů, přijímání žádosti o podpůrném opatření, provádění šetření bytové nouze apod., dále pak výkon sociální práce zaměřený zejména na koordinaci poskytování sociálních služeb, realizace činností sociální práce vedoucí k řešení nepříznivé sociální situace a sociálnímu začleňování osob, depistáž.
Místo výkonu práce: Nový Jičín
Doba výkonu práce: doba neurčitá
Platová třída: 10*)
Předpokládaný nástup: 01.02.2026, popř. dohodou po ukončení výběrového řízení
| Nabízíme: nástupní plat ve výši 35 840 – 38 570 Kč, zvláštní příplatek ve výši 1 300 Kč, osobní příplatek k platu po adaptaci, zaškolení během procesu adaptace a průběžnou podporu, program dalšího vzdělávání a profesního rozvoje, stravenky ve výši 150 Kč na den,25 dnů dovolené + dalších 5 volných dnů s náhradou platu, až 12 000 Kč příspěvek na dovolenou, nebo penzijní a životní pojištění, nebo kulturní a sportovní aktivity. |
Požadované předpoklady pro výkon práce:
- uvedené v ustanovení § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů:
- fyzická osoba, která dosáhla věku 18 let;
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu EU nebo státu, který je smluvním státem Dohody o evropském hospodářském prostoru, popřípadě fyzická osoba, která je cizincem a má v ČR povolen trvalý pobyt,
- ovládá český jazyk,
- je plně svéprávná,
- je bezúhonná.
- uvedené v ustanovení § 110 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů:
- dosáhla minimálně vyšší odborné vzdělání získané absolvováním vzdělávacího programu akreditovaného podle zvláštního právního předpisu v oborech vzdělání zaměřených na sociální práci a sociální pedagogiku, sociální pedagogiku, sociální a humanitární práci, sociální práci, sociálně právní činnost, charitní a sociální činnost, nebo vysokoškolské vzdělání získané studiem v bakalářském, magisterském nebo doktorském studijním programu zaměřeném na sociální práci, sociální politiku, sociální pedagogiku, sociální péči, sociální patologii, právo nebo speciální pedagogiku.
Další požadavky:
- znalost právních předpisů vztahujících se k vykonávané činnosti zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, zákon č. 175/2025 Sb., o podpoře v bydlení, zákon č. 151/2025 Sb., o dávce státní sociální pomoci, vše v platném znění,
- samostatnost, spolehlivost, zodpovědnost, odolnost vůči psychické zátěži, dobré komunikační schopnosti, schopnost řešit problémy a konfliktní situace, empatie, ochota dalšího vzdělávání,
- řidičský průkaz skupiny B – aktivní řidič,
- výhodou:
- praxe v oblasti dluhové či bytové problematiky, v sociálním poradenství nebo v oblasti dávek hmotné nouze či zdravotně postižených,
- absolvování školení či jiného vzdělávání z oblastí požadovaných obsahem práce.
Náležitosti písemné přihlášky a požadované doklady:
- Písemná přihláška do výběrového řízení musí obsahovat níže uvedené náležitosti:
- označení výběrového řízení,
- jméno, příjmení a titul uchazeče, datum a místo narození uchazeče,
- státní příslušnost uchazeče,
- místo trvalého pobytu uchazeče
- druh a číslo dokladu prokazujícího totožnost a státní občanství a je-li uchazečem cizinec, který není občanem členského státu EU nebo občanem státu, který je smluvním státem o Evropském hospodářském prostoru, též číslo dokladu o povolení k trvalému pobytu,
- telefonní kontakt a e-mail na uchazeče,
- datum a podpis uchazeče.
- Doklady, které uchazeč připojí k přihlášce:
- životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a odborných znalostech a dovednostech,
- výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce, u cizinců též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem ne starší než 3 měsíce, pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží bezúhonnost čestným prohlášením (tyto doklady lze nahradit při podání přihlášky čestným prohlášením o bezúhonnosti),
- kopie dokladu o dosaženém vzdělání, u vysokoškolského vzdělání včetně dodatku k diplomu, popř. osvědčení o státní závěrečné zkoušce, jež jsou nedílnou součástí diplomu,
- čestné prohlášení o svéprávnosti (čestné prohlášení musí obsahovat příjmení, jméno, titul, datum narození, adresu trvalého pobytu, text čestného prohlášení, datum a podpis),
- kopie osvědčení o absolvování dalšího vzdělávání vztahujícího se k nabízené pracovní pozici.
Vybraní uchazeči mohou být pozváni k ústnímu pohovoru a budou informováni prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonu.
Organizace si vyhrazuje právo pracovní místo neobsadit, případně zrušit výběrové řízení.
Přihlášku včetně požadovaných dokladů v uzavřené obálce výrazně označené slovy “Výběrové řízení 20/2025 – NEOTVÍRAT” je možno osobně doručit na podatelnu nebo zaslat poštou na adresu: Městský úřad Nový Jičín, Masarykovo nám. 1, 741 01 Nový Jičín, nebo datovou schránkou ywmb4nc, nebo elektronicky na adresu e-podatelna@novyjicin.cz. Do výběrového řízení budou zařazeny pouze přihlášky doručené na MěÚ Nový Jičín nejpozději do 02.12.2025. Další informace podá osobně nebo telefonicky Mgr. Daniela Susíková, vedoucí Odboru sociálních věcí, mob.: 735 704 076, nebo Bc. Renáta Dvořáková, personalistka, tel.: 556 768 303.
Mgr. Bc. Josef Solanský v. r.
tajemník MěÚ
_____________________________________________________________________________
Poznámka: *) platová třída dle přílohy č. 1 NV č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě.